Postzegelvereniging Heerhugowaard e.o.

Stuiverboeken

• Verkopende leden (inzenders) vullen stockboeken met objecten, waarvan de verkoopprijs per object 5, 10 of 25 eurocent bedraagt. Kopende leden (kopers) bekijken deze stockboeken tijdens de ledenbijeenkomsten, ruilmiddagen en ruilbeurzen en kunnen hun aankopen uitnemen. Transacties worden afgehandeld via de vereniging.
  • De objecten zijn in hoofdzaak postzegels. Maar enveloppen en velletjes komen in aanmerking.
  • De inzender vult een stockboek met objecten, die een verkoopprijs hebben van 5, 10 of 25 eurocent per stuk. Eén verkoopprijs per boek.  De boeken worden ingeleverd bij de secretaris, waarna u een bewijs krijgt dat u de boeken heeft ingeleverd. De boeken draaien een seizoen mee
  • Aan het eind van het seizoen worden de boeken door de vereniging weer teruggeven aan de inzenders, waarna een afrekening plaatsvindt.
  • Van de uitname wordt bij de inzenders 10 % in rekening gebracht voor de vereniging.
  • Voor meer informatie over het inleveren van stuiverboeken kunt u contact opnemen met de secretaris. (zie bestuur)